Przejście do sekcji:

Gmina Miasta Gostynina - oficjalna strona

Menu

Treść strony

Deklaracja dostępności

Gmina Miasta Gostynina zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Gminy Miasta Gostynina.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • wśród opublikowanych dokumentów 63 pliki PDF nie posiadają warstwy tekstowej,
  • wśród opublikowanych plików 1726 grafik nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy,
  • na 4 podstronach znajdują się tabele, które zostały źle sformatowane

Treści nieobjęte przepisami

  • 97 obiekty "obiekt zewnętrzny" (odtwarzacz serwisu Youtube) nie posiadające opisu alternatywnego lub z opisem jednowyrazowym;
  • 38 obiekty "film" nie posiadające opisu alternatywnego lub z opisem jednowyrazowym.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

  • pliki PDF będą sukcesywnie poprawiane,
  • opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane,
  • tabele zostaną poprawione

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Magdalena Świderska - mejlowo rf@gostynin.pl lub telefonicznie +48 24 236 07 36.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:

  • Magdalena Świderska,
  • Dane teleadresowe: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, tel.: +48 24 236 07 36
  • Adres e-mail: rf@gostynin.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek główny Urzędu Miasta Gostynina ul. Rynek 26

Budynek jest dostępny dla osób na wózkach jedynie w obszarze parteru, gdzie znajduje się dzwonek umożliwiający wezwanie pracownika Urzędu z I i II piętra. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W obrębie pasa drogowego, przed przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. 

Budynek Ratusza oraz oficyna przy Ratuszu, ul. Rynek 1

Ratusz oraz pomieszczenia oficyny przy Ratuszu są dostępne dla osób na wózkach jedynie w obszarze parteru - na budynkach znajduje się dzwonek umożliwiający wezwanie pracownika Urzędu (do budynków prowadzą schody bez podjazdów). Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W obrębie pasa drogowego w pobliżu budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Budynek: Urząd Miasta, ul. Parkowa 22

Budynek jest dostępny dla osób na wózkach, do budynku prowadzi podest z podjazdem dla osób na wózkach. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Pomieszczenia Urzędu znajdują się na parterze i są one dostępne dla osób na wózkach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego W budynkach nie ma zamontowanych pętli indukcyjnych.

Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – wnioski i skargi (zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r.)

Zgodnie z ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy (bez wykazania interesu prawnego czy faktycznego), ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej (o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu).

Kto i gdzie może złożyć wniosek

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnianie dostępności”.

Wniosek o zapewnianie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewniania dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek powinien spełniać wymogi formalne

Wniosek o zapewnianiu dostępności, powinien zawierać następujące dane:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność: cyfrową, architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewniania dostępności, jeżeli dotyczy.

Procedura

Zapewnianie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnianiu dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki (nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnianiu dostępności).

Jeżeli zapewnianie dostępności, w zakresie ww. nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnianiu dostępności, to podmiot publiczny do którego kierowany jest wniosek – niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewniania dostępności (nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnianiu dostępności).

W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnianie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnianiu dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewniania dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewniania dostępu alternatywnego (o którym mowa w art. 7 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019r.). Wówczas, w zawiadomieniu do wnioskodawcy podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnianie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnianiu dostępności.

Dane podmiotu publicznego, do którego należy złożyć wniosek

Wniosek można składać osobiście lub za pomocą poczty lub poczty elektronicznej.

Odwołanie, tj. złożenie skargi

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności (wyczerpując ww. drogę administracyjną) – wnioskodawcy przysługuje prawo do złożenia skargi na brak dostępności, zwanej dalej ,,skargą”.

Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia:

  1. w którym upłynął odpowiednio termin:
    1. określony w art.31 ust.1 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019r. albo
    2. wskazany w powiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust.2 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019 r.; 
  2. otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 31 ust.3. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019 r.;
  3. skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnianiu dostępności, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019 r.;
  4. stronami postępowania wszczętego na skutek wniesienia skargi są: skarżący oraz podmiot publiczny, którego działalności dotyczy treść skargi;
  5. w przypadku stwierdzenia, że niezapewnienie dostępności w zakresie żądanym przez skarżącego nastąpiło na skutek naruszenia przepisów ustawy, Prezes Zarządu PFRON nakazuje podmiotowi publicznemu, w drodze decyzji – zapewnianie dostępności wraz z ich określeniem.

Postępowanie przed Prezesem Zarządu PFRON jest postępowaniem jednoinstancyjnym.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest odpowiednio podmiot publiczny, do którego adresowany jest wniosek.
  2. przestrzeganie zasad ochrony danych nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych w danym podmiocie publicznym.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o zapewnianiu dostępności,
  4. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 r. poz. 1062) 
  5. odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i umów zawartych z Administratorem,
  6. dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej wskazanego celu, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przepisami prawa.
  7. posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,

Osoba, której dane dotyczą, posiada również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.

Banery

Stopka

Położenie urzędu

[obiekt mapy] Mapa Miasta Gostynina

Urząd Miasta Gostynina
ul. Rynek 26
09-500 Gostynin
tel.: 24 236 07 10
fax.: 24 236 07 12
e-mail: um@gostynin.pl

Szczegółowy kontakt

baner toplayer
Życzenia Bożonarodzeniowe