Przejście do sekcji:

Gmina Miasta Gostynina - oficjalna strona

Menu

Treść strony

Kampania Bezpieczny Gostynin

Bezpieczny Gostynin „72 godziny gotowości” to kampania informacyjna prowadzona wśród mieszkańców Gostynina.

Każda osoba lub rodzina powinna być przygotowana do samodzielnego przetrwania przez minimum 72 godziny (3 doby) w sytuacji kryzysowej, zanim służby ratunkowe będą mogły udzielić pomocy.

Co to oznacza w praktyce?

W sytuacjach takich jak:

  • przerwy w dostawach prądu lub wody,
  • wichura, awaria infrastruktury,
  • ewakuacja,
  • inne nagłe kryzysy,

może się zdarzyć, że przez pierwsze godziny służby nie dotrą od razu do wszystkich. Dlatego warto mieć przygotowaną tzw. „zapas awaryjny” oraz plan działania.

Co powinno być gotowe?

  • woda (min. 3 litry na osobę dziennie),
  • żywność o długim terminie przydatności, niewymagająca gotowania,
  • apteczka i leki,
  • latarka, radio na baterie/powerbank,
  • dokumenty i numery alarmowe,
  • środki higieniczne,
  • gotówka,
  • ładowarka/powerbank,
  • podstawowe narzędzia i środki ochronne.

Po co 72 godziny?

To orientacyjny czas, jaki może być potrzebny, aby:

  • służby dotarły do najbardziej potrzebujących,
  • przywrócić podstawowe usługi,
  • zorganizować pomoc zewnętrzną.

Kampania informacyjna dofinansowana  ze środków budżetu państwa z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Banery

Stopka

Położenie urzędu

[obiekt mapy] Mapa Miasta Gostynina

Urząd Miasta Gostynina
ul. Rynek 26
09-500 Gostynin
tel.: 24 236 07 10
fax.: 24 236 07 12
e-mail: um@gostynin.pl

Szczegółowy kontakt