Przejście do sekcji:

Gmina Miasta Gostynina - oficjalna strona

Menu

Treść strony

Dokonywanie wpłat na Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych

Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1496) utworzono 10 następujących funduszy:
-    Fundusz Promocji Mleka,
-    Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego,
-    Fundusz Promocji Mięsa Wołowego,
-    Fundusz Promocji Mięsa Końskiego,
-    Fundusz Promocji Mięsa Owczego,
-    Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych,
-    Fundusz Promocji Owoców i Warzyw,
-    Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego,
-    Fundusz Promocji Ryb,
-    Fundusz Promocji Roślin Oleistych (utworzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).
Podmioty, o których mowa w art. 3 powyższej ustawy, są zobowiązane do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat na ww. fundusze. Podmioty te składają Dyrektorowi Generalnemu KOWR deklaracje, w których wykazują wysokość zobowiązania na rzecz danego funduszu promocji, z wyszczególnieniem odrębnie kwoty naliczonej i kwoty pobranej, za okresy kwartalne, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym kwartale oraz bez wezwania Dyrektora Generalnego KOWR obliczają kwotę należną z tytułu naliczenia wpłaty na rzecz danego funduszu promocji za okresy
00-095 Warszawa, pl. Bankowy 2, tel. 22 531 16 62, 22 531 16 66, www.gov.pl/web/kowr_ kwartalne i przekazują tę kwotę w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po danym kwartale. Deklaracje wpłaty na fundusze promocji produktów-rolno spożywczych są składane na formularzu opracowanym i udostępnionym przez KOWR (FPZ_fl). Można je złożyć:
-    bezpośrednio lub listownie w OT KOWR właściwym ze względu na adres siedziby podmiotu zobligowanego do wpłat,
-    za pośrednictwem aplikacji ePUAP,
-    za pośrednictwem portalu eRolnik (https://erolnik.gov.pI/#/).
Warunkiem złożenia deklaracji za pośrednictwem platformy ePUAP lub wypełnienia deklaracji przy wykorzystaniu platformy eRolnik jest posiadanie aktywnego profilu zaufanego.

Wpłaty są naliczane przez zobowiązane podmioty w wysokości 0,1% wartości netto, od rzeczy ruchomych, tj. od świń żywych, bydła i cieląt żywych, koni żywych, owiec żywych, zbóż, owoców i warzyw, drobiu żywego oraz ryb, będących przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (tzw. VAT) Na Fundusz Promocji Roślin Oleistych naliczenie wynosi 0,2% wartości netto od roślin oleistych.
Lista towarów, od których są naliczane wpłaty na fundusze promocji, znajduje się w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2ó lipca 2019 r. w sprawie szczegółowego wykazu towarów, od których są naliczane, pobie¬rane, przekazywane i wpłacane wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych.

Terminy. W ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury VAT za towary powinno nastąpić naliczenie i pobranie na fundusze promocji. Przedsiębiorcy, którzy naliczają i pobierają wpłaty od podmiotów, które zbywają na ich rzecz towary, zobowiąza¬ni są potwierdzić w formie pisemnego oświadczenia o naliczeniu i pobraniu na fundusze promocji.
Do 25. dnia miesiąca następującego po danym kwartale należy:
złożyć deklarację wpłaty (formularz Fpz.fl) ■ wpłacić kwotę naliczoną na odpowiedni rachunek funduszu promocji wskazany w formularzu deklaracji (formularz Fpz.fl).

Kto jest obowiązany do wpłat - Promocji Mięsa Drobiowego są to przedsiębiorcy:
prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju zwierząt, a także pod-mioty, które są podatnikami podatku VAT i prowadzą działalność gospo-darczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych zwierząt;
przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju: świń, bydła i cieląt, owiec lub jagniąt, drobiu, niebędących przed¬miotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu ustawy o VAT, tj. od zwierząt pochodzących z własnych ferm oraz od zwierząt ubitych w tzw. uboju usługowym.

W przypadku:
Funduszu Promocji Owoców i Warzyw,
Funduszu Promocji Ryb
do wpłat są zobowiązane dwie grupy podmiotów:
1)    podmioty będące podatnikami podatku VAT, które skupują odpowiednio owoce lub warzywa albo ryby od rolników ry¬czałtowych, oraz
2)    przedsiębiorcy będący podatnikami podatku VAT, którzy: wytwarzają owoce i warzywa lub
prowadzą działalność w zakresie połowu ryb w wodach śródlądo¬wych lub morskich, lub
prowadzą działalność w zakresie chowu lub hodowli ryb.
W przypadku:
Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych,
Funduszu Promocji Roślin Oleistych
podmiotami zobowiązanymi do wpłat są przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie przetwórstwa odpowiednio zbóż lub roślin oleistych.
W przypadku Funduszu Promocji Mleka Dyrektor Generalny KOWR ustala w dro-dze decyzji za okresy kwartalne wysokość wpłat na Fundusz Promocji Mleka.
Pierwsze podmioty skupujące dokonują wpłaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia tej decyzji.

KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O ŚRODKI Z FUNDUSZY PROMOCJI?

O wsparcie finansowe ze środków funduszy promocji mogą się ubiegać:

1) ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów rolnych lub przetwórców produktów rolno-spożywczych mające miejsce zamieszkania albo siedzibę na te­rytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy produkują lub dokonują obrotu towara­mi, od których naliczane są wpłaty na poszczególne fundusze,

2) ogólnokrajowe organizacje branżowe i międzybranżowe zrzeszające producen­tów lub przetwórców produktów rolno-spożywczych inne niż określone w pkt 1, jeżeli ich cele statutowe są zgodne z celami funduszy promocji, o których mowa w art. 2 ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

Do zadań realizowanych w ramach funduszy należą m.in.: finansowanie i/lub współ­finansowanie kampanii informacyjnych i promocyjnych, wspieranie udziału w wysta­wach i targach, prowadzenie badań naukowych, badań rynkowych i prac rozwojowych w zakresie poprawy jakości produktów spożywczych oraz szkoleń dla producentów i przetwórców, a także wspieranie krajowych organizacji branżowych, w tym ich przed­stawicieli biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami danego rynku.

Środki finansowe funduszy promocji mogą być przeznaczane również na sfinansowa­nie tzw. wkładu własnego organizacji branżowych, wymaganego przy wdrażaniu dzia­łań lub programów promocyjnych lub informacyjnych z udziałem środków unijnych, realizowanych w ramach mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej.

Akty prawne:

> Ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U.

z 202Ir. poz. 1496)

Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie szcze­gółowego wykazu towarów od których są naliczane, pobierane, przekazywane i wpłacane wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych (Dz U. z 2019 r. poz. 1411) Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia26 czerwca 2017 r. w sprawie szcze­gółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produk­tów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2244, z późn. zm.).

Oddziały terenowe KOWR

OT Białystok ul. Kombatantów 4 15-102 Białystok
OT Bydgoszcz ul. Hetmańska 38 85-039 Bydgoszcz
OT Pruszcz Gdański ul. Powstańców Warszawy 28 83-000 Pruszcz Gdański
OT Gorzów Wlkp. ul. Myśliborska 32 66-400 Gorzów Wlkp.
OT Częstochowa ul. Jana III Sobieskiego 7 42-200 Częstochowa
OT Kielce ul. Piaskowa 18 25-323 Kielce
OT Kraków ul. Zbożowa 4 30-002 Kraków
OT Lublin ul. Chodźki 10 A 20-093 Lublin
OT Łódź ul. Północna 27/29 91-420 Łódź
OT Olsztyn ul. Głowackiego 6 10-448 Olsztyn
OT Opole ul. 1 Maja 6 45-068 Opole
OT Poznań ul. Fredry 12 61-701 Poznań
OT Rzeszów ul. Asnyka 7 35-001 Rzeszów
OT Szczecin ul. Bronowicka 41 71-012 Szczecin
OT Koszalin ul. Partyzantów 15a 75-411 Koszalin
OT Warszawa pl. Bankowy 2 00-095 Warszawa
OT Wrocław ul. Mińska 60 54-610 Wrocław

Fundusze promocji zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia I promocji produktów rolno-spożywczych.
•    Fundusz Promocji Mleka Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego
•    Fundusz Promocji Mięsa Wołowego
B Fundusz Promocji Mięsa Końskiego B Fundusz Promocji Mięsa Owczego
•    Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych
•    Fundusz Promocji Owoców i Warzyw i Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego
B Fundusz Promocji Ryb
B Fundusz Promocji Roślin Oleistaych.

 

Źródło: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

 

  • logo - Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

wstecz

Banery

Stopka

Położenie urzędu

[obiekt mapy] Mapa Miasta Gostynina

Położenie urzędu

[obiekt mapy] Mapa Miasta Gostynina

Urząd Miasta Gostynina
ul. Rynek 26
09-500 Gostynin
tel.: 24 236 07 10
fax.: 24 236 07 12
e-mail: um@gostynin.pl

Szczegółowy kontakt

baner toplayer
Gostynińskie Dni Seniora